İmplant Diş Tedavisi

İmplant Diş Tedavisi Nedir?

Hayatının belli bir döneminde herhangi bir nedenle kaybedilen dişin yerine, kemik içine yerleştirilen implant yardımıyla diş konulması işlemidir. Bu tekniğin avantajı, kaybedilen dişin yanındaki dişlere herhangi bir işlem yapılmadan (zarar verilmeden) diş eksikliği giderilmiş olur.

Kemik içine bir cisim yerleştiriliyor oluşu, zorlu ve korkutucu bir işlem gibi görünse de, günümüzde kliniğimizde uygulanan modern implantoloji teknikleri sayesinde implant yerleştirme işlemi tamamen ağrısız olarak gerçekleştirilmektedir.

Geçmişte bu tedavinin tek alternatifi yandaki dişler üzerine köprü yapılması işlemiydi. Köprü yapılırken yandaki dişlerde yapılan aşındırma işlemi nedeniyle dişlerin yapısı zayıflamakta, dolayısıyla bir diş onarmaya çalışılırken iki dişe zarar verilmekteydi. Aynı zamanda üç dişin üzerine gelmesi gereken çiğneme kuvveti, iki dişin üzerine geldiği için köprü altındaki dişlere fonksiyonunun üzerinde bir kuvvet yüklemekteydi. Oysa implant tedavisinde eksik diş yerine konulurken, yandaki dişlere bu tür zararlar verilmemektedir.

İmplant Diş Kimler İçin Uygundur?

İmplant diş yapılacak kişinin genel sağlık durumunun değerlendirilmesi çok önemlidir. Sistemik sağlık problemi olmadıkça, implant yapılacak kişinin yaşı önemsizdir. Örneklendirmek gerekirse, 40 yaşında düzensiz şeker hastalığı olan bireye implant yapmak, 70 yaşında hiçbir hastalığı olmayan bireye implant yapmaktan daha zor ve ileri dönem implant başarı şansı daha düşüktür.

Kliniğimizde implant yapmayı planladığımız hastalarda öncelikle sistemik sağlık durumunu incelemekteyiz. Kurallarımız gereği düzensiz diyabet hastalığı olan, daha önce kemik yıkımını uyaran kemoterapi ilaçları kullanmış bireylere, aşırı derecede sigara tüketimi yapan hastalara implant uygulamamaktayız.

Sistemik hastalığı olan hastalarımızı öncelikle kendilerini takip eden doktorlarına konsülte etmekteyiz. Kullandıkları ilaçlarını düzenletip hastalıklarını regüle hale getirmekteyiz. Hekimlerinin implant cerrahisi için önerdikleri ilaçları ve bizim işlem öncesi ilaçlarımızı da hastaya kullandırdıktan sonra implant uygulamasını gerçekleştirmekteyiz.

İmplant Diş Faydaları Nelerdir?

İmplant diş tedavisi uyguladığımız hastalarımızda, çiğneme kuvvetlerini çift taraflı ve eşit basınçla uygulayabildikleri için eklem rahatsızlığı görülme ihtimali azalır. Yemekleri daha etkin çiğneyebildiği için mide bağırsak problemlerinin görülme ihtimali azalır. Genel sağlığımız açısından değerlendirecek olursak, etkin çiğneyebilmek bağışıklık sistemimizin güçlenmesini sağlar.

Genel kullanım süresi olarak, ağız içi bakımını iyi yapan hastalarda, diğer tedavi tekniklerine göre kullanım ömrü çok daha uzundur.

İmplant Diş Yaptıracağımız Klinik Seçiminde Önemli Detaylar Nelerdir?

İmplant diş uygulaması yaptırmaya karar vermiş hastaların öncelikli olarak bu işlemi Ağız, Diş ve Çene Cerrahı bulunan, sterilizasyon işlemine çok dikkat eden ve bu konudaki deneyimi uzun süreli olan bir diş kliniği tercih etmesi çok önemlidir.

İmplant diş yapılacak merkezin, aynı zamanda ilerleyen yıllarda implant bakımını da yapacağı göz önünde bulundurulmalıdır.

Kliniğimize İmplant Diş Yapımı İçin Gelen Hastalarımızdaki Tedavi Sürecimiz Nasıldır?

1. Kliniğimize diş eksikliği nedeniyle implant yaptırmak üzere gelen hastalarımızda öncelikle sistemik hastalık incelemesi yapılır.
  2. İmplant uygulanacak bölgedeki kemik miktarı ve yoğunluğu tomografik olarak değerlendirilir.
  3. Cerrahi operasyon öncesi ilaçları 2 gün öncesinden kullandırılmaya başlanır.
  4. İşlem tamamlandıktan sonra hastaya, implant diş uygulanan bölgenin bakımını nasıl yapacağı konusunda bilgilendirme yapılır.
  5. Bir hafta sonra dikişler alınır.
  6. İmplant kemikleşme sürecinin ardından implant diş yerleştirilir.
  7. Hastalarımızın genel ağız içi taraması ve implant diş takibi 6 ayda bir yapılır.

İmplant Diş Yapımı Ağrılı Mıdır?

İmplant diş yapımı, genel olarak sanılanın aksine tamamen ağrısız bir işlemdir. Kliniğimizde kullanılan anestezi teknikleri sayesinde operasyon sırasında hastalarımızda herhangi bir ağrı görülmemektedir. Operasyon sonrası uyguladığımız ve hastamıza reçete ettiğimiz ilaçların kullanımıyla birlikte, işlem sonrası da sorunsuz şekilde iyileşme gözlenmektedir.

İmplant Diş Yapımı Ne Kadar Sürer?

İmplant diş yapımı, uygulanan cerrahi tekniğe ve implant diş uygulanan bölgedeki kemik miktarı ve yoğunluğuna bağlı olarak değişkenlik gösterebilmektedir.

Kliniğimizde uygulanan modern implantoloji teknikleri sayesinde dişin çekildiği anda implant uygulaması yapılabilmektedir. Hatta kemik yapısı implant dişi yeteri derecede destekleyebilecek kuvvetteyse ertesi gün üzerine diş uygulaması yapılabilmektedir.

Eğer kemik yapısı inceyse, öncelikli olarak kemik tozu uygulaması tercih edilmektedir. Kemik tozunun yetersiz olacağı durumlarda hastalarımızdan otojen olarak aldığımız kemik greftlerini, kemik tozuyla birleştirerek uygulamaktayız. Böyle durumlarda implant diş uygulaması 3-6 ay arasında sürmektedir.

Sinüs Lift Uygulaması Nedir?

Üst çene arka bölgelere implant diş yapımı sırasında kemik uzunluğu yeterli değilse, sinüslerin içine kemik tozu uygulanması işlemidir. Sinüs lift uygulaması, implant diş uygulamasından önce bölgenin hazırlanması ve kemik tozu eklenmesi dahil 20 dakika kadar sürmektedir. Bu teknik sayesinde üst çene arka bölgeye daha uzun ve daha güçlü implant uygulaması yapılabilmektedir.

İmplant Diş Yapıldıktan Sonra Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

İmplant operasyonu sonrasında, iyileşme sürecinde dikkat etmeniz/yapmanız/yapmamanız gereken birçok husus vardır;

1. Doktorunuzun implant işlemi sonrası ağız içine yerleştirdiği steril tamponu bir saat hafifçe ısırın. Sonrasında çıkartıp, atın. Yerine hiçbir şey (peçete/pamuk/steril gazlı bez vb.) koymayın.
  2. Ağızdaki tamponu attıktan sonra susuzluk ya da açlık hissediyorsanız, su/ meyve suyu içebilirsiniz. ÖNEMLİ NOT: İçecekleri pipet kullanarak içmeyiniz, emme hareketi kanamayı arttırabilmektedir!
  3. Tamponu atar atmaz doktorunuzun reçete ettiği/önerdiği ağrı kesicilerden 1 tane için! Doktorunuz ilaç önermemiş ise evde mevcut olan ağrı kesicilerden bir tane için! ÖNEMLİ NOT: Ağrı kesici olarak ASPRİN/CORASPRİN ve çeşitlerini KESİNLİKLE kullanmayınız!
  4. İmplant operasyonu sonrası, anesteziye bağlı uyuşukluklar geçene kadar yemek yemeyin, çiğneme yapmayın! Uyuşukken çiğneme yaparsanız dudak/dil vb… dokuları yaralayabilirsiniz.
  5. İmplant operasyonu sonrası anesteziye bağlı uyuşukluklar geçtikten sonra yara olmayan tarafla yemek yiyebilirsiniz! Sert/acı/baharatlı (yaraya zarar verebilecek) yiyecekler tüketmeyin!
  6. İmplant operasyonunu takiben 2 (iki) gün boyunca ağzınızda kan tadı olması, operasyon yapılan bölgeden sızıntı şeklinde kan gelmesi çok normaldir. Kanamanın şiddetlenmemesi için kesinlikle operasyon günü tükürme ve bölgeyi emme hareketlerini yapmayınız!
  7. İmplant operasyonunu takiben 2 (iki) gün boyunca ılık ya da soğuk yiyecek/içecekler tüketin. SICAK yiyecek/içecekler kanamaya sebep olacağından dolayı KESİNLİKLE tüketmeyin!
  8. İmplant operasyonunu takiben 2 (iki) gün boyunca süt ve süt ürünleri tüketmeyiniz!
  9. İmplant operasyonunu takiben 7 (yedi) gün boyunca alkol ve sigara tüketmeyiniz!
  10. İmplant operasyonu akşamı, işlem yapılan bölge haricindeki dişlerinizi nazikçe fırçalayabilirsiniz!
  11. Diş implantı operasyonu sonrası, ağızda kan tadı ve kan görüntüsü olması, yüzünüzde şişlik ve morarma olması, sinüs yükseltme operasyonlarından sonra burunda kanama olması, tamamen normaldir. ENDİŞELENMEYİNİZ…
  12. Şişliklerin ve buna bağlı morlukların az olması adına implant operasyonunu takiben 48 saat boyunca peçeteye sarılı buzu yüzünüzün dışına bastırmadan/masaj yapmadan, 10 dakika koyup 10 dakika çekiniz!
  13. İmplant operasyonu sonrası, implant bölgesinin temiz tutulması, implant iyileşmesini hızlandıran en önemli etkendir. Bu amaçla işlemin ertesi gün başlamak kaydıyla, günde 15 defa tuzlu ve karbonatlı suyla gargara yapılmasını tavsiye ederiz. Bu gargarayı 1 Lt suya 1 yemek kaşığı tuz ve 1 yemek kaşığı karbonat koyup hazırlayın! Tansiyon hastalığı olan hastalar, bu gargarayı sadece karbonatla hazırlamalıdırlar!
  14. İmplant operasyonu sonrası 2 (iki) gece hafif dik yatınız! Şişlik olan bölge üzerine asla yatmayınız.
  15. Doktorunuzun reçete ettiği ilaçları, size tarif edilen şekilde kullanmayı ve kontrol randevularınıza gelmeyi ihmal etmeyiniz!

Diş İmplantını Vücudun Kabul Etmemesi Mümkün müdür?

Diş implantı yapılan hastalarda implant yapımını takiben sistemik sağlık problemleri oluşması ve dolayısıyla kemik metabolizmasının bozulması başarısızlık ihtimalini arttırır.

Operasyon sonrası sigara tüketiminin çok olması, doktorunuzun tavsiye ettiği şekilde operasyon alanının bakımının (gargara uygulaması) yapılmaması da başarısızlık ihtimalini arttıran diğer durumlardır.

İmplant Diş Operasyonu Sonrası Beslenme Nasıl Olur?

Operasyon sonrası ilk gün için soğuk yiyecek ve içeceklerin tüketilmesi kanama ihtimalini azaltacağı için önerilmektedir.

İmplant diş operasyonu sonrası yara bölgesinin içine girebileceği için 7 gün süresince tanecikli gıdaların tüketilmemesi önerilmektedir.

Operasyonu takiben 2 gün boyunca süt ve süt ürünlerinin tüketilmemesi tavsiye edilmektedir.

İmplant operasyonunun bir kemik cerrahisi unutulmamalıdır. Dolayısıyla vücutta kemik iyileşmesini uyaran kemik ve et suyu içeren yemeklerin tüketilmesi kemik iyileşmesini hızlandırmaktadır.

Kemik metabolizması içerinde önemli rol oynayan vitamin ve minerallerin takviye olarak alınması tavsiye edilir.